Elevplaner

På Højslev Skole laves elevplaner en gang årlig for alle børn. Det foregår i foråret og er grundlag for skolehjem-samtalerne i foråret. Elevplanerne udfyldes delvist af klasseteamet og af elevens faglærere. Elevplanerne har både en statusdel og en fremadrettet del, hvor indsatsområder beskrives, så barnet hjælpes med at få retning på sit arbejde.

Statusdelen består af lærernes vurdering af børnenes faglige niveau, deres arbejdsindsats og deres personlige og sociale kompetencer i tråd med Folkeskolens lovgivning for området. Derudover inddrages testresulater af forskellig art og standpunktskaraktererne for 8. og 9. årgang.

Formålet med elevplaner er at understøtte barnets udvikling personligt, fagligt og socialt – på den måde er det et samarbejdsredskab, som giver forældre overblik over, hvordan deres barn engagerer sig og udvikler sig i skolen, og som gør det muligt at sætte fælles retning for samarbejdet mellem skole og hjem, så barnet løftes bedst muligt.

Elevplanen tilgås digitalt gennem EasyIQ, som er skolens valgte læringsplatform.

Se vejledning i vedhæftede dokument

Elevplaner i EasyIQ.pdf

Shape Created with Sketch.