Elev-devices

På Højslev Skole får alle elever udleveret devices:

Inskolingen:
Eleverne vil få udleveret en iPads, som er sat op til dem individuelt. De opbevares på skolen, og der gives ikke lektier for hjemme, som skal laves på iPads. Skolen sikrer installation af relevante apps.

Mellemtrin:
Eleverne får udleveret en bærbar computer, som er sat op til dem individuelt. Eleverne skal bruge Uni-login som nu for at komme på. Der er indkøbt skabe til alle klasselokaler, hvor hver elev får et lille skab med kodelås, hvor de kan opbevare både computer og deres mobiltelefoner. Computerne er til skolebrug og bruges i undervisningen i skolen. Man kan låne sin computer med hjem til at lave lektier på, hvis det er nødvendigt og altid efter aftale med faglæreren. Der må ikke installeres spil på computerne, da der er tale om skolecomputere med begrænset ydeevne. De kan det, de skal kunne i forhold til undervisningen, men er ikke gamercomputere e. lign. Der udleveres et sleeve til hver computer, som computeren skal opbevares i, hvis den lånes med hjem. Eleven skal kunne have computeren i sin skoletaske. Der er tale om 13”-computere, så det vil vist kunne lade sig gøre for de fleste uden problemer. Låner man computeren med hjem, skal man oplade den hjemmefra. Når computeren er på skolen oplades den i computerskabet.

Udskolingen:
Eleverne får udleveret en bærbar computer, som er sat op til dem individuelt. Eleverne skal bruge Uni-login for at tilgå dem. Der er indkøbt skabe i I-klyngen, hvor man mod et depositum på 100 kr. kan låne et skab til sine ting og computer. Computerne er til skolebrug og bruges i undervisningen i skolen. Der må ikke installeres spil på computerne, da der er tale om skolecomputere med begrænset ydeevne. De kan det, de skal kunne i forhold til undervisningen, men er ikke gamercomputere e. lign. Eleverne har selv ansvaret for at passe på deres computere, og de må bringes med hjem efter elevens eget ønske og behov. Der udleveres et sleeve til hver computer, som computeren skal opbevares i. Eleven skal kunne have computeren i sin skoletaske. Ønsker man at lade computeren blive på skolen opbevares den i elevskabet i I-klyngen, og så oplades den i klassen. Har eleven sin egen computer og således ikke ønsker at have en skolecomputer, er det selvfølgelig helt i orden, og man har de samme muligheder for at deltage i undervisningen, som de elever, der har fået udleveret en skolecomputer.

Forventninger:
Uanset hvilken alder man har, forventer skolen, at eleverne behandler maskinerne ordentligt, så de kan holde i de 3-4 år, som de skal (der er forventning om, at iPads skal kunne holde 4 år og de bærbare computere 3 år som minimum). Vi vil gerne, at I forældre er med til at understøtte denne holdning, så vi kan udvide vores undervisningsmuligheder ved, at alle i klasselokalerne altid har egen ”maskine” klar til brug.