Buskørsel

Såfremt afstanden mellem hjem og skole er større end anført nedenfor er eleverne berettiget til gratis transport.

0.- 3. klassetrin 2,5 km
4.- 6.klassetrin  6,0 km
7.- 9.klassetrin  7,0 km

Desuden transporteres eleverne gratis, hvor deres skolevej af politiet er erklæret trafikfarlig:

Alle elever der færdes på Hobrovej mellem Gl. Hald og rundkørslen ved Højslev

Alle elever der færdes på Ny Viborgvej som munder ud i Viborgvej til kommuneskiltet mod Viborg.

Elever til og med 6. klasse, der færdes på Gl. Viborgvej mellem Årbjerg
og indtil Fjordvænget i Dommerby.

Midttrafik har indført et skolekort, der er gyldigt fra mandag og ind til fredag kl. 18.00. Kortet kan ikke bruges i weekender og på helligdage.
Skolekortet har fået et særligt udseende, så det er nemt for chauffører og andre at skelne dette kort fra almindelige kort. Eleven skal altid medbringe sit skolekort til og fra skole.

Forældre til børn, som ikke er berettiget til befordring, kan købe almindelige periodekort til deres børn på Midttrafiks salgssteder på Skive Rutebilstation.

Der er frit skolevalg i Skive Kommune, men vælger du som forælder en anden skole end distriktsskolen, skal du selv sørge for transport af dit barn.

Læs mere på:

Se køreplaner på Midttrafiks hjemmeside: