Om skolen

Højslev Skole er en folkeskole med ca. 410 elever. Vi er en modtagerskole i og med, at vi på 7. årgang modtager elever fra Ørslevkloster Børneunivers og Nr. Søby Skole. På den måde er vi både en skole, der er forankret i et lokalområde og et større skoledistrikt.

Skolen er bygget, så man er opdelt i tre forskellige klynger; indskoling (0. – 3. klasse), mellemtrin (4. – 6. klasse) og udskoling (7. – 9. klasse). Man går i samme klasse frem til og med 6. klasse, og så dannes der nye klasser til udskolingen.

Skolen har SFO, hvor man kan gå både om morgenen og efter skoletid fra 0. – 3. klasse, og en eftermiddagsklub for mellemtrinseleverne.

Skolen har store udearealer, ny legeplads og masser af plads til udfoldelse. Det er en skole, der er blevet bygget og renoveret meget på gennem de seneste ti år, hvor vi forsøger at tilpasse skolens rum til de ønsker for læring og samvær, som både folkeskolelov og skolens bestyrelse og medarbejdere har for skolens børn.

Skolen har ca. 45 medarbejdere. Lærergruppen er den største, men skolen har også en række skolepædagoger ansat samt en undervisningsassistent, en skolesekretær og en teknisk serviceleder, som også alle bidrager til, at vores børn har gode skoledage.

Skolen har en velfungerende forældrebestyrelse og et ledelsesteam bestående af en skoleleder og to afdelingsledere.

Højslev Skole er en skole, hvor man tager fagligheden alvorligt, men hvor man også vil børnenes trivsel og udvikling til livsmodige og livsduelige mennesker. Det er en skole, hvor man opfatter læring og trivsel som hinandens forudsætninger.